czwartek, 6 października 2016

Owsiane babeczki truskawkowe


Ochota na coś słodkiego? Zamiast tych sklepowych wybierzmy zdrowe słodycze, których sami komponujemy skład i wiemy co jest w środku. Moja propozycja to sprawdzone przeze mnie nie raz babeczki, bez glutenu i białego cukru, słodkie, smaczne i miękkie. Przedstawiam wersje z truskawkami ale myślę, że świetnie wyjdą też z innymi owocami.





Porcja 8 babeczek, Składniki:

płatki owsiane górskie (szukać tych bez glutenu) - 2 szklanki
owoce (mogą być truskawki, maliny z którymi już testowałam, albo inne) - 150 g
coś do osłodzenia - ja używam ksylitol, czyli cukier brzozowy ale z powodzeniem może to być też miód, albo jakiś syrop - ksylitolu daje 7 łyżeczek
mleko kokosowe lub migdałowe, lub inne roślinne - 1/3 szklanki
2 jajka
olej kokosowy - 2 łyżeczki
proszek do pieczenia (kupować ten bezglutenowy) - 1,5 łyżeczki
cynamon 1 łyżeczka
miąższ z laski wanilii (ja daje z połowy laski)
łyżeczka cukru wanilinowego ECO

Przygotowanie zaczynamy od tego, że mielimy płatki owsiane w blenderze na mąkę. Można tu użyć mąki owsianej ale ja jakoś wole zmielić płatki - babeczki wydają się takie bardziej "zbożowe". Następnie do powstałej mąki dodajemy wszystkie pozostałe składniki oprócz owoców, które dzielimy na pół i pół porcji dodajemy do masy a pół zostawiamy na koniec. Masę blendujemy tak, aby owoce wymierzały się z pozostałymi składnikami na gładki krem i przelewamy do foremek na babeczki. Robiłam test wykonania ciasta zamiast babeczek ale niestety nie rośnie ono tak dobrze, i wychodzi zakalec (niestety za ciężka masa która nie urośnie). Na koniec na wierzch każdej babeczki dodajemy plasterki pozostałych owoców.
Pieczemy w piekarniku 45 minut na 180 stopniach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz