piątek, 14 kwietnia 2017

Bezglutenowa fit babka - idealna


Ostatni przepis przed świętami - rzutem na taśmę, bo prosto z piekarnika bezglutenowa babka bez cukru. Trochę pracowałam nad tym przepisem i jestem z niego dumna - babka wychodzi jak prawdziwa, nie jest mokra, odpowiednio sypka, smaczna i co najważniejsze jest to zdrowsza wersja bez glutenu i białego cukru. Przygotowanie bardzo proste - jak zawsze :)

poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Bezglutenowy mazurek wielkanocny z malinami i polewą kakaową


Drugie ciasto wielkanocne po babce .. mazurek. Wywodzę się z rejonów gdzie mazurek raczej nie pojawiał się na stole wielkanocnym, ale kiedyś na spotkaniu świątecznym w pracy spróbowałam taki z marmoladą, chyba malinową ... i bardzo mi posmakował. Postanowiłam stworzyć zdrowszą wersję. Wyszedł bardzo dobry, więc na pewno wyląduje u mnie w tym roku na stole na święta.

wtorek, 4 kwietnia 2017

Krem z topinamburu z pistacjami



Kolejna propozycja na zupę - krem, tym razem z zapomnianego w Polsce odpowiednika ziemniaka - topinamburu. Na szczęście znowu zaczyna być popularny i coraz bardziej dostępny, a warto go jeść, bo często jest uznawany za super food - zawiera dużo potasu i obniża poziom cukru we krwi, a to tylko jedne z jego zalet. A zupka jak zwykle bardzo prosta w przygotowaniu.

piątek, 31 marca 2017

Fit sernik z jogurtu greckiego


Sernik jest moim ulubionym ciastem, dlatego najczęściej z nim eksperymentuje, wciąż szukając najlepszego przepisu na zarówno smaczną jak i zdrową opcję. Niestety z racji problemów z tarczycą muszę unikać nabiału, ale sernik bez sera to wciąż nie to samo (może w końcu mi się uda). Aby trochę odchudzić sernik z sera, użyłam jogurtu greckiego, cukier zastąpiłam ksylitolem, jest bez glutenu i bez spodu - sama masa serowa. Jak najbardziej fit, zawiera tylko 5 składników. Wyszedł smaczny, przygotowanie jest banalnie proste więc zapraszam do spróbowania!


środa, 29 marca 2017

Bezglutenowe kopytka z kaszy jaglanej


Kolejna propozycja na obiad... zatęskniło mi się za domowymi kopytkami. Jako dziecko uwielbiałam jeść je z sosem gulaszowym. Teraz zrobiłam wersję zdrowszą a wiec bez glutenu, a ziemniaki zastąpiłam kaszą jaglaną. Kopytka wychodzą równie pyszne i elastyczne jak te prawdziwe. Mimo tych zabiegów należy pamiętać, że to głównie węglowodany, wiec najlepiej nie łączyć ich z mięskiem i sosami bo sprawdzi się twierdzenie "jedząc kluchy będziesz jak kluska".. Dlatego najlepiej zjeść je z warzywami - np. smażonymi na cebulce pieczarkami z majerankiem. Spróbujcie!


poniedziałek, 27 marca 2017

Szpinakowe naleśniki z nadzieniem pieczarkowym



Wiosna a więc zielono na talerzu ! Lekki obiadek idealny na początek wiosny to szpinakowe naleśniki z nadzieniem pieczarkowo-cebulowym. Wykonanie jest bardzo proste gwarantuję że każdy zrobi :)


sobota, 25 marca 2017

Indyk w sosie paprykowo-pieczarkowym


Propozycja na obiad bo ostatnio tylko słodkie rzeczy u mnie :) Indyk w aromatycznym sosie paprykowo-pieczarkowym, bielonym mleczkiem kokosowym. Przygotowanie bardzo proste - jak zawsze. Zdrowsza wersja dla osób które lubią sosy.