czwartek, 10 listopada 2016

Bakaliowiec z jabłkami






Miały być dzisiaj rogale Świętomarcińskie, ale nie wyszły... Wtedy wpadł pomysł na szybkie ciasto, w klimacie, z jabłkami które jeszcze u mnie zalegają. Bezglutenowe, z jedną łyżką cukru kokosowego. Miękkie i smaczne



Składniki:
- 3/4 szklanki mąki kasztanowej
- 1,5 łyżeczki cynamonu
- 1,5 łyżeczki przyprawy do piernika (takiej bez dodatkowego cukru)
- łyżka cukru kokosowego
- szczypta soli
- 0,5 szklanki płynnego oleju kokosowego
- 2 małe jajka
- 4 małe jabłka
- 3 garście orzechów włoskich do zmielenia + 1 garść pokruszonych
- garstka suszonej żurawiny
- łyżeczka sody oczyszczonej
- masa makowa (mak pomieszany z łyżeczką miodu i zmielony z daktylami)



Jabłka myjemy, obieramy i kroimy na kostkę. Orzechy mielimy w blenderze. Łączymy najpierw wszystkie suche składniki, dokładnie mieszamy i dodajemy mokre. Możemy dodać masę makową (u mnie została z rogali marcińskich - mak pomieszany z miodem i sparzonymi we wrzątku daktylami - takiej masy dałam u mnie około 3 łyżki bo tyle zostało). Można zrobić bez tego.
Na końcu dodajemy jabłka, orzechy włoskie niezmielone i żurawinę. Mieszamy i wlewamy do posmarowanej formy (ja użyłam formy do tarty)
Pieczemy 25 minut w 180 stopniach.











1 komentarz:

  1. Jak fajnie to wygląda! Nigdy takiego nie jadłam, a naprawdę mnie zaciekawiło!
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń