wtorek, 24 stycznia 2017

Czekoladowy budyń jaglany bez cukru FIT



To już mój drugi przepis na czekoladowy budyń z kaszy jaglanej. Pierwszy cieszył się dużą popularnością. Tym razem coś bardziej gęstego, bez cukru, bez czekolady- słodycz dają daktyle, a smak czekoladowy kakao. Sekretnym składnikiem jest sok z aronii który doskonale komponuje się w przepisach czekoladowych. Kto ma drzewko aroniowe ten jest szczęściarzem. Ja mam od dawien dawna ale jako dziecko nigdy nie przepadałam za tym cierpkim smakiem. Na szczęście zdążyłam do niego dojrzeć. Bo aronia to idealny składnik na zimę - duża dawka witaminy C.




Składniki

  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • 3/4 szklanki mleka kokosowego (napój np Ecomil)
  • 2 daktyle suszone
  • 1/4 szklanki soku z aronii (bez cukru)
  • łyżeczka kakao
  • szczypta chilli i soli

Kaszę jaglaną płuczemy pod bieżącą wodą 2-3 razy. Następnie dodajemy mleko kokosowe i daktyle i gotujemy na małym ogniu pod przykryciem aż kasza wsiąknie całe mleko (ok 10 minut). Następnie dodajemy sok z aronii, kakao, szczyptę chilli i blendujemy blenderem ręcznym na gładki krem. Na końcu oprószamy szczyptą soli morskiej. 
Budyń jest na tyle gęsty że może być używany jako nadzienie tartinek :) W smaku przypomina też homogenizowany serek czekoladowy - świetna alternatywa dla dzieciaków, wystarczy schłodzić :)
Kalorycznie taka porcja to 300 kcal

Mój poprzedni przepis na budyń jaglany TUTAJ


1 komentarz:

  1. Bardzo zdrowy, a jaki smaczny! :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń