niedziela, 7 maja 2017

Bezglutenowy placek z wiśniami


Ale mnie dawno nie było...Pożarła mnie praca i obowiązki, i podróż służbowa. Podczas tygodnia w Moskwie trochę rozregulowałam sobie układ trawienny... ale wracam :) Wracam z czymś słodkim, bo przez wyjazd znowu uzależniłam się od cukru i potrzebuje detoksu, stopniowego. Dlatego dzisiaj ciasto - bez cukru, z ksylitolem, no i oczywiście bezglutenowe. Jest to smaczny placek z wiśniami, ale z powodzeniem może być ze śliwkami lub innymi mokrymi owocami. Składniki to wszystko to, co mamy w lodówce, zamrażarce (owoce z poprzedniego lata) i w szafkach, żeby nie wychodzić na zakupy. Przygotowanie to 5 minut + 25 minut pieczenia. Obiecuję :)



Składniki

  • 100 g mąki ryżowej
  • 40 g tapioki
  • 60 g mąki jaglanej
  • opakowanie budyniu bezglutenowego śmietankowego (45g) - zamiast tego można użyć tapiokę
  • łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego
  • 60g masła klarowanego
  • 3 jajka
  • łyżeczka ekstraktu/aromatu waniliowego
  • 2 łyżki ksylitolu
  • 3 łyżki mleka kokosowego (napój)
  • 200 g wiśni (u mnie rozmrożone, drylowane)

Mąki, budyń, proszek i ksylitol mieszamy dokładnie w misce. Masło rozpuszczamy, jajka jeżeli nie są w temp. pomieszczenia to ogrzewamy pod ciepłą wodą. Dodajemy resztę składników (oprócz wiśni) i mieszamy dobrze (mi bez problemu udało się to łyżką, ale można użyć blendera/miksera). Formę do ciasta smarujemy masłem i przekładamy masę. Na wierzchu układamy wiśnie i wciskamy je w ciasto. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180st ok 25 minut, do suchego patyczka.
Smacznego !


1 komentarz: