poniedziałek, 14 listopada 2016

Warzywny krem z kalarepy



Już chyba mówiła, jak bardzo lubię zupy-kremy. Zwłaszcza teraz, jak wieczory są bardzo chłodne, tylko marzy się o czymś na rozgrzanie. Kolejny przepis na zupę krem to kalarepa i wiele więcej warzyw, bardzo aromatyczne i pożywne. A ile witamin !


Kalarepy w mojej poprzedniej diecie nawet nie znałam... Ograniczałam się do ziemniaków, sałaty i pomidora, nie spodziewając się, że takie warzywa mogą być takie dobre. Wspominałam już w tekście o zmianie swojego trybu życia jak wiele zalet to za sobą niesie, a takie zupy jak ta są tego przykładem. Poznajemy nowe warzywa, sposób na ich przyrządzenie i dostajemy ogromną dawkę witamin, które dodatkowo są smaczne. Jest to o wiele lepsze niż kolejny dzień z brakiem pomysłu na kolacje i jedzeniem pszennego chleba z szynką. Zapraszam do spróbowania zupki :)

Składniki (na 2 porcje):

  • kalarepa
  • połówka pora (ok 150-170 g)
  • marchewka
  • plaster selera korzeniowego (taki grubszy, ok 60 g)
  • korzeń pietruszki
  • chrzan korzeń (kawałek o długości kciuka)
  • olej kokosowy 1/2 łyżeczki
  • łyżeczka soku z cytryny
  • sól, pieprz
  • pietruszka na wierzch kremu

Por kroimy w plastry i podsmażamy na rozgrzanym oleju w garnku. Następnie dodajemy wszystkie warzywa pokrojone w kostkę, starty chrzan i zalewamy woda do przykrycia warzyw. Gotujemy aż do miękkości, pod koniec gotowania dodając przyprawy. Blendujemy wszystko blenderem ręcznym na krem i ozdabiamy natką pietruszki.
Smacznego !

Reszta przepisów na moje kremy TUTAJ



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz