środa, 8 marca 2017

Zielony krem warzywny z brokułem



Dawno nie było u mnie żadnych kremów ... to z powodu braku czasu. Ale dzisiaj dzień kobiet więc pozwoliłam sobie na szaleństwo w kuchni i wyczarowanie bomby witaminowej :) Tak więc przedstawiam pyszną, zieloną zupę krem z brokułem. Przygotowanie jest tak proste, że prościej się nie da... Sprawdźcie sami !



Składniki (na dwie porcje)

  • pół brokułu
  • marchewka
  • 1/4 selera korzeniowego
  • korzeń pietruszki
  • ziemniak (duży)
  • pół dużej cebuli
  • duży ząbek czosnku
  • sól i pieprz
  • 1,5 łyżeczki masła klarowanego

Warzywa obieramy i myjemy dokładnie. Brokuł dzielimy na mniejsze różyczki, marchewkę i pietruszkę kroimy w plastry, seler i ciemniak w kostkę. Cebulę szatkujemy, obieramy ząbek czosnku. Na patelni rozgrzewamy masło klarowane i podsmażamy cebulę i czosnek przeciśniety przez praskę. W tym czasie resztę warzyw wkładamy do garnka i zalewamy wodą, tak aby je przykryć. Dodajemy podsmażoną cebulę z czosnkiem i sól, i gotujemy, aż warzywa zrobią się miękkie. Doprawiamy do smaku pieprzem.
Po wierzchu posypałam ziarnami słonecznika.
A śliczna miseczka od nadzwyczajnie.pl :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz