czwartek, 3 sierpnia 2017

Wegańskie ptasie mleczko


Ostatnio zamówiłam wielką paczkę pełną puszek mleczka kokosowego. Bo dla osób nietolerujących jajek i mleka jest ono niezbędne. Na początku nie mogłam się przekonać do jego smaku ale jak trzeba to trzeba.. i tak mi posmakowało. Dzisiaj mam dla was przepis na wegańskie ptasie mleczko, z bardzo prostym składem. Jest bez jajek, cukru, mleka krowiego, glutenu. Zawiera przede wszystkim mleczko kokosowe. Bardzo proste przygotowanie a w smaku prawie jak te prawdziwe :)

Składniki
- 300 ml mleczka kokosowego (u mnie real Thai, chyba jest najlepsze i zawiera najwięcej kokosa)
- 100 ml wody kokosowej
- 5 łyżek ksylitolu
- łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 1,5 łyżeczki agar-agar

Na polewę najlepiej ciemna czekolada 90% lub kakao rozpuszczone w oleju kokosowym z dodatkiem łyżeczki miodu (jak u mnie)



Składniki łączymy w garnuszku i dokładnie mieszamy. Odstawiamy na chwilę. Wstawiamy na gaz i doprowadzamy do wrzenia, cały czas mieszając. Wtedy zdejmujemy z gazu i znowu na chwilę odstawiamy. Przygotowujemy foremkę (u mnie byłą to forma prostokątna trochę mniejsza od a4 wyłożona folią) i wlewamy mleczko. Wkładamy do lodówki aż stężeje (ok pół godziny)
Po tym czasie odkrajamy brzegi i kroimy na kosteczkę. Rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej lub robimy własną kakaową polewę (jak wspominałam wyżej). Oblewamy kosteczki mleczka i wkładamy znowu do lodówki żeby czekolada/polewa zastygła.
Smacznego :)


2 komentarze: